Sider

17. september 2015

Plommetre

Jeg har et plommetre i hagen, som jeg plantet for 2 år siden. I år ble det endelig avling, det vil si omtrent 30 plommer. Deilige Victoria plommer som var kjempegode! Nå er det store spørsmålet når skal jeg beskjære, og skal jeg ta alle greinene som vokser rett oppover? 
På nettet ligger en mengde informasjon om beskjæring av frukttræe, men jeg blir ikke klokere av den grunn. Noen sier man skal beskjære rett etter høsting, andre om våren før knoppsprett. Hva er best? Noen som har erfaring fra beskjæring av plommetre? Ønsker enda større avling neste år, og vil ikke ødelegge fruktreet.  
Ha en fin dag :)  

2 kommentarer:

  1. Jeg er ingen ekspert på beskjæring av frukttrær, men jeg mener det er mest vanlig å beskjære de om våren. Lykke til, fine plommer forresten :)

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar og tips! Ja tror jeg skal vente til våren! God hagehelg:)

    SvarSlett

Her kan du legge inn tips og kommentarer!