Sider

27. mai 2015

Reddiker i plantekasser

Plant i Plastkasser! Jeg er ganske spent på hvordan grønnsakene jeg har sådd her utvikler seg. Jeg har plantet redidiker, spinat og salat i plastkasser, og det blir spennende å følge med på utviklingen. Blir smaken like god mon tro. Reddikene ble forkultivert og har vokst en god del etter de ble flyttet over i kassene. Husk dreneringshull i kassene, og legg i lecakuler før du heller på jord. I en av kassene brukte jeg furukongler istedet for lecakuler. Er det noen som har efraring med denne plantemetoden, send gjerne en tilbakemelding!
Tror at sneglene får en hard kamp her, og satser på at grønnsakene får være i fred i sommer. Kjøper en del på brukthandel (sparer miljø og penger) De to plastkassene kostet 30 kroner:)

Reddiker 

4 kommentarer:

  1. Setter du lokk på kassa så blir det jo som et drivhus, så det der har jeg tro på kan funke kjempebra!

    SvarSlett
  2. Hei Anne:) Takk for hyggelig kommentar. Ja helt enig, det var et minidrivus fra starten da jeg sådde frø i samme kasse, og satte på lokket. Det gikk dermed ikke lang tid før det spirte i kassene.

    SvarSlett
  3. Jeg syns det var en veldig god løsning. Tror faktisk jeg skal prøve det selv :) Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  4. Hei, Ja prøv dette, kan absolutt anbefales på det varmeste:) Ha en strålende hagehelg, ser du holder på med masse hagearbeid . Godt jobba!

    SvarSlett

Her kan du legge inn tips og kommentarer!