Sider

13. mai 2015

Løvetann

Vår! Uønsket i de fleste hager, men en fantastisk nytteplante: Les mer på bloggen Hageflekken, hvor du finner oppskrifter som denne:-)
http://hageflekken.blogspot.no/2013/05/lvetann-en-flott-nytteplante.html
Badeolje og badesalt
La en håndfull (eller to) løvetannblomster trekke i olje (f.eks. solsikkeolje eller tistelolje - olivenolje er for fet til å bruke som badeolje) eller i grovt salt i en ukes tid. Tilsett badevannet: Det demper revmatiske smerter, og hjelper mot støle muskler. For å øke luksusfølelsen pleier jeg å tilsette noen dråper aromatisk olje, f.eks. appelsin- eller rosmarinolje.
Bildet under ble tatt i min hage idag. 

1 kommentar:

  1. Hei. Dette kan jeg tenke meg å prøve. Jeg har både løvetann og støle muskler :) Ha en fin kveld :)

    SvarSlett

Her kan du legge inn tips og kommentarer!